The Animal Control and Welfare Commission of San Francisco voted to call citizens with animal companions "pet guardians" as well as "pet owners" in official document.

舊金山市動物維控與福利局投票決議於官方公文中稱有動物伙伴的市民為"寵物監護人",也就是"寵物主人".

 
以下為旅館房客與櫃檯客服之對話:
 M:I locked myself out of my room. Can you let me in?
我把自己鎖在我的房間外了,你能讓我進去嗎?
W:What is your room number?
你的房間號碼是幾號呢?
M:1210
W:Can I see some ID?
我能看看你的身份證明嗎?
M:My passport is in your safe. My wallet is in the room.
我的護照存放在你的保險櫃裡,我的皮夾在房間裡.
W:That's fine. We'll confirm your identity after the man's(=man has) open the door
 沒問題.我們會在我們的人員開了門後確認您的身份.


希望有幫助

參考資料 jim
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 fernande73 的頭像
    fernande73

    fernande73

    fernande73 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()